Sex czy Akwarystyka?

Czytając edytorial najnowszego pisma branżowego “Magazyn Akwarium” w redakcji aż włos się zjeżył nam na głowie. Redaktor Naczelny pisma: Paweł Zarzyński opisuje korespondencję od oburzonych czytelników, których zbulwersowały ostatnie okładki pisma. Padają słowa typu “szczucie cycem” i “idź do Playboya”.

Pozwolimy sobie zacytować część odpowiedzi Redaktora Naczelnego MA:

Chciałbym powrócić do tematu okładki listopadowego numeru MA (tej z piękną dziewczyną stojącą przy akwarium i wycierającą rąbkiem sukienki jego szybę). Wywołała ona olbrzymie poruszenie na forach internetowych i na Facebooku, otrzymaliśmy też w redakcji wiele maili. Ogromna większość z nich była zdecydowanie pozytywna, ale znalazły się również osoby, którym nie przypadła ona do gustu. Jako redaktor naczelny zostałem oskarżony m.in. o szowinizm i instrumentalne traktowanie kobiet, elementarny brak znajomości zasad PR i marketingu, tanie „chłyty” marketingowe i cytuję „szczucie cycem” (choć akurat ta część ciała była wyeksponowana na okładce w sposób bardzo subtelny i jej kształtu oraz rozmiarów trzeba się było raczej domyślać ), zasugerowano mi nawet ubieganie się o posadę Naczelnego „Playboya” (co, oczywiście, przemyślę). Na jednym z najbardziej poczytnych specjalistycznych forów akwarystycznych dyskusja na ten temat rozrosła się do monstrualnych rozmiarów (sto kilkanaście postów w ciągu kilkudziesięciu godzin) i została dopiero odgórnie zamknięta przez Admina jako „prowadząca donikąd

Czy jest to chwyt marketingowy nowego Redaktora Naczelnego? Zapewne tak.

Czy wizerunki pięknych kobiet w otoczeniu akwarystyki są zdrożne? Naszym zdaniem z pewnością NIE

Dziwi nas burzliwa dyskusja przeciwników nowego designu na forach internetowych czy Facebooku. Jesteśmy otaczani większymi “goliznami” w reklamach nie tylko pism motoryzacyjnych, ale też proszków do prania, kosmetyków, słodyczy. Dlaczego zatem nie wpleść tego pięknego motywu do branży akwarystycznej? Wszystkim przeciwnikom proponuję zajrzeć do pierwszego z brzegu pisma dla nastolatek, a sami Państwo się przekonacie że tego typu reklamy są normalne i występują powszechnie!

Naszym zdaniem okładki nie zakrawają na “tanie porno”, ale z dobrym smakiem podkreślają piękno naszego hobby. Zrobione są w dobrym guście i mimo że nie muszą się podobać wszystkim fanom akwarystyki, to na pewno podobne słowa skierowane pod adresem Redaktora Naczelnego są nie na miejscu. Tym bardziej kiedy tego typu działania powodują zwiększenie się sprzedaży, jak by nie patrzeć, jedynego na polskim rynki magazynu akwarystycznego!

Nie zapominajmy że “Nasze Akwarium” czy “Cichlid News” odeszły już w zapomnienie. MA pozostało i miejmy nadzieję będzie trzymało się jeszcze lepiej.

Redakcja www.AKWARIUM.iNFO.pl w pełni popiera lifting pisma MA i prosimy o więcej!

Nawet jeśli mówimy o dużym biuście pięknej kobiety zanurzonym w wodzie morskiej rafy 🙂

P.S. Panie Pawle! Dziękujemy za małą rewolucję w branży!